Tuesday, December 14, 2010

Dilema seorang aku

Assalammualaikum semua..

Apa khabar? lama tak menulis dalam blog saya ini..rindu rasanya.Sejak kebelakangan ini saya sangat sibuk dengan hal dunia yang belum tentu memberi kebahgiaan yang sebenar untuk diri saya dan insan-insan yang ada di sekeliling saya..keluarga,saudara mara dan kawan-kawan...astaghfirullah..hampir hilang tumpuan dengan dunia akhirat yang kekal abadi.Moga allah sentiasa memberi saya peringatan agar tidak lupa dengan dunia yang bakal kita tempuhi..dunia akhirat yang kekal abadi...insyallah.

Pada masa ini..saya bekerja dan saya jugak terdedah dengan hal dunia yang tidak pernah saya hadapi sebelum ini..dengan pelbagai karenah rakan2 sekerja, saya sangat tercabar dengan keadaan yang ada sekarang..saya jugak sedih dengan apa yang saya dapat tahu tentang umat islam yang kununya beragama islam namun..gaya hidupnya..sangat2 berbeza dengan apa yang sepatutnya dalam kehidupan sebagai umat islam. Mempunyai nama yang melambangkan Islam, namun meneguk arak dikhlayak ramai, ke bar, disco, pergaulan bebas lelaki perampuan...sungguh berbeza sekali...dan Sungguh saya tidak menyangka rupanya ada manusia sebegini, saya ingatkan semua ini hanya ada dalam drama atau dalam novel buku. Rupanya memang perkara ini berlaku dalam zaman sekarang...lupakah mereka akan janji Allah..?? lupakah mereka siapa yang memberi mereka kehidupan didunia yang sementara ini..??lupakah mereka akan seksa api neraka yang maha dahsyat itu..??lupakah mereka suatau hari nanti kita semua akan hidup di dunia akhirat yang kekal abadi..??Ya Allah..sedarkanlah mereka..berilah petunjuk dan hidayahMu kepada mereka...

Sakit hati melihat karenah kawan kawan yang selalu ada disisi..hendak dinasihati..di bantah dengan hujah hujah mengikut nafsu mereka...hendak di halang..nanti dikatanya kita jaga tepi kain orang..Sungguh mencabar sekali..apa yang perlu saya lakukan..??kesian mereka..
apa yang dapat saya lakukan adalah berdoa kepada Allah Moga mereka sedar apa yang mereka lakukan sebenarnya hanya menzalimi diri mereka sendiri...Moga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada mereka...

No comments: